Azonban a hitelválság katalizátor lehet a változás felé

Egy új jelentés szerint az európai vállalatok a szabályozási következetességért kiáltanak a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával kapcsoltban. A jelentés azt állítja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet akár a legjobb környezetet is jelentheti a fenntarthatóság kérdéskörének kiemelkedésében.

 

A megállapításokat a Salterbaxter nevű - vállalati kommunikációval foglalkozó - ügynökség éves tanulmányában lehet megtalálni, mely felvázolja a vállalati felelősségvállalás és a kommunikáció jelenlegi irányait.

A jelentés szerint a bizalom és a hitel még mindig harcban állnak a vállalatoknál. Azt állítja, hogy a vállalatok és a kormányok különböző sebességgel haladnak; néhány vállalat lenyűgözően halad, de nincs meg a jövő megformálását biztosító szabályozási keret.

„Néhány éve a vállalati felelősségvállalás arról szólt, hogy a vállalatok egy rendszeren belül kezdték el irányítani a működésük közvetlen hatásaival és a kommunikációval kapcsolatos feladatokat, írja a jelentés. Azonban a terület fejlődése oda vezetett, hogy el kezdték vizsgálni és csökkenteni azokat a hatásaikat is, melyek a közvetlen irányításon túl jelentkeznek.

A jelentés tartalmaz fejezeteket a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával és annak kommunikációjával kapcsolatban is, mely részeket a WWF energia és klímaváltozási vezetője, illetve az E.ON kommunikációs vezetője írtak.

 


Forrás: Communicate Magazine