Egy dízel-átalakító és egy rugalmas üzemanyagcella a két fő összetevője az új áramtermelő egységnek. A berendezés versenytársa lehet az elektromos járművek és más alkalmazások generátorainak.

Az egység működni tud biodízellel és hagyományos dízellel egyaránt. A két innovatív technológia jelenleg tesztelés alatt áll, köszönhetően a Kutatási Tanács RENERGI programjának. A próbák során egy 200 wattos szilárd-sav üzemanyagcella tiszta hidrogénnel és a berendezés dízel-átalakító egysége által előállított hidrogénnel is működőképes volt, ráadásul nem sok teljesítménybeli különbséggel.

Az átalakító hidrogénné, szén-dioxiddá és hővé alakítja a szénhidrogéneket. A magas hatékonyságnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos belső égésű motoroknál, és nincs egyéb kimutatható kipufogógáz, füst vagy szag.

A csendesen működő generátort a norvég Nordic Power Systems (NPS) fejlesztette ki és gyártja. Az új típusú üzemanyagcellát pedig a kaliforniai SAFCell Inc. fogja szállítani.

A fejlesztők szerint mivel a technológia kapacitása növelhető, kiválóan alkalmas lehet az elektromos járművek számára. Ugyanakkor az NPS elsőként a hadiipart célozta meg fejlesztésével, megállapodást kötve a norvég és brit haderővel.

 


Forrás: Science Daily